February 19, 2011

. DAY 1: PERLIS .

sorry lah you all semua..lama aku tak hapdate entry disebabkan internet yang buat hal. sampai anti-virus lappy aku dh merah dah pun, gara-gara failed to connect..but now..im back..nak tunaikan janji manis aku dulu untuk cerita my vacation ke Perlis dan Kedah cuti chinese new year yang lepas. mula-mula gerak pergi Perlis. ni adalah gara-gara ayah aku yang tengah gila dengan hobi baru beliau iaitu...tanam pokok anggur..just pergi sana untuk cari anak pokok anggur. pelik jugak ayah aku..lepas satu-satu hobi dia bertukar..tengah gigih bela tu..takpelah..at least aku boleh juga menasa anggur Malaysia..ada beza tak??hehe...

so..sesampai je kami di Perlis..(tak ingat area mane)..kami pun terus redah kebun yang telah ayah aku buat appointment awai-awai..terkinja-kinja lah sebentar tengok anggur...tak sangka boleh juga anggur ni boleh hidup di tanah yang gersang seperti Malaysia ni..ada dengar cerita je.ni 1st time tengok depan mata..apa lagi..posing lah!!
ayah aku sedang sibuk mendengar tazkirah anggur...anak-anak g posing lah..ape lagi

anggur perlis...nampak macam sama je dgn overseas punya

kakak aku yang cuba curi makan tapi tak berjaya...muahaha

juga tidak berjaya...mak aku..

pose aku sikit...sebelah mata aku dah jadi anggur..muahaaha


my loves...

selepas berpeluh-peluh ketiak dan terseliuh kaki dek lompat terlebih tinggi...sengih-sengih depan ayah..ajak balik cepat..(ayah semasa tu tengah mendengar tazkirah kaedah penanaman anggur yang betul)..ayah angguk-angguk tanda setuju...lalu membeli 12 anak poko anak anggur untuk tujuan diternak di halaman rumahku..mahai kot..aku ingat RM10 je kot(memandangkan pokoknya kelihatan kecil & aku tak pernah beli sebelum ni)..dok tanya-tanya harga...RM20/anak pokok..hukhukhuk..terus berpaling..menuju ke kereta..haha..destinasi seterusnya...PADANG BESAR..tak sahlah kan..kalau pergi Perlis tapi tak singgah situ..takda apa-apa nak beli pun..saja-saja beli dan belah apa yang patut..yang paling besh...pekena pulut durian dan laksa perlis...pergghhhhh..pulut durian...memang tiptop!!menitik airl liur aku bila kenangkan balik..wahhh...ayah menanges...tp memang sedap lah..peniaga yang jual kat situ majoriti orang Thai..rasa macam pergi Thailand lah pulok..ni gambar pulut yang sudah pun selamat masuk ke perut aku sebulan yang lepas..(maybe sekarang dah selamat diproses di Indah Water)..

laksa perlis..

masterpiece: pulut durian...walaweyhhh

 pulut mangga...dap gak


++++++++++++++++
p/s: that's all utk my 1st day kat Perlis...akan bersambung lagi...lepas ni kita pergi Kedah pulak ya...klu nya...Chalet Terapung...TUNGGU...
(nak pergi cari pulut durian...kat mane yehh??)
tetiba rasa mengidam....huhu...muncung kat bawah ni boleh gantung hanger kan..dah biasa buat...



Terima Kasih

4 comments:

~ azWa ~ said...

tengs....

Dda Ly said...

seronoknyee ke perlis..:)

meh ke rumah,
~happy birthday damia~
keep in touch ye..♥♥♥

ruby said...

woitt2.. g perlis tak bgtau i.. tempat tu dekat je ngn umah i.. huh sampai ati..

~ azWa ~ said...

hehehe..mane taw..

Post a Comment

... LEAVE SOME COMMENT PLEASE ...